Hur mycket vill kunden få i pension och vad behöver hon göra för att nå dit? På skärmen finns svaret.
Med hjälp av rådgivningssystemet Consilio kan en organisation som arbetar med finansiell rådgivning effektivt stötta sina kunder i frågor som rör sparande, lån och försäkringsskydd. Den automatiserade rådgivningen, också kallad robotrådgivning, formaliserar rådgivningslogiken, samtidigt som systemet är lätt och intuitivt att använda. Den navigation som krävs är att svara på frågor. Utseendet på flödet kan kundanpassas och digitala kanaler kan väljas efter behov.
Rådgivningen tar hänsyn till kundens familjesituation, ekonomiska förutsättningar, kunskaper, preferenser med mera. Behovsanalyser hjälper kunden att sätta upp finansiella mål och förslag på lämpliga lösningar presenteras.
Organisationen kan välja att låta rådgivaren ge stöd i processen. Förberedelserna är då minimala – nödvändig information samlas automatiskt och effektivt in av systemet. Fokus kan läggas på rådgivning. För kunder som använder systemet på egen hand är det självinstruerande.
När allt är klart är det verkligen klart. Inget efterarbete med kopiering, dokumentation och arkivering. All dokumentation är producerad, signerad och arkiverad. Transaktioner är initierade i underliggande produktsystem.
Nore levererar en produkt och ser till att den fungerar hos kunden genom att konfigurera den med kundens egen rådgivningslogik och integrera den med relevanta kringsystem. Consilio är sammanfattningsvis ett kraftfullt och konfigurerbart rådgivningsstöd som effektiviserar processer och skapar ordning.
Exempel på funktioner i en kundimplementation av Consilio
1
Detaljering
Mål
Tillvägagångsätt
2
Implementation
Mål
Tillvägagångsätt
3
Test
Mål
Tillvägagångsätt
4
Release
Mål
Tillvägagångsätt